s

Leveransinformation

Leveransinformation

 

Vi använder kurirfirmorna GLS, Hermes(Postnord) och DPD för alla våra leveranser:

Vi använder oss av kurirtjänsternas integrerade programvara för leveranssystem för att hålla kunderna uppdaterade om deras leveranser.

Du kan spåra försändelser via följande webbplatser: 

SPÅRA DIN ORDER

www.dpd.se (om spårningsnumret börjar med 1597 eller 680)

www.gls.se (om spårningskoden börjar med EK)

www.postnord.se 

Iordningställande efter leverans:

Många av våra saccosäckar är för stora för att kunna levereras fyllda. De är helt enkelt större i färdigt skick än vad fraktfirmorna tillåter. Om produkten levereras ofylld ska du försiktigt öppna ytterkartongen och ta ut överdraget och stoppningen från lådan. Ta dig tid att läsa igenom bruksanvisningen. Det är lätt att fylla den och det tar vanligtvis bara några få minuter för 2 personer.

Efter att du har ställt i ordning saccosäcken bör du spara förpackningen ett tag. Anledningen är att du, om du av någon anledning beslutar dig för att returnera produkten, kommer att behöva kartongerna igen för att förpacka saccosäcken. 

 

Leveransalternativ och inskränkningar:

Ordinarie leverans – Observera att leveransen kan ta upp till tio dagar.

Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, men eftersom många av våra produkter tillverkas på beställning kan leveransen ta upp till tio dagar. Om leveransen är brådskande kan du välja expressleverans.  

** Observera att arbetsdagar räknas måndag–fredag. Exempel: Beställningar med expressleverans som görs fredag eftermiddag skickas ut nästföljande måndag och levereras onsdag eller torsdag.

** Beställningen måste göras senast kl. 12.00.

  

Expressleverans:

Expressleverans kostar  85 kr per beställning. Expressleveranser skickas ut samma dag om beställning sker före kl. 12.00 (måndag–fredag). På grund av en rad olika faktorer som påverkar leveranser, t.ex. avlägset belägna destinationer, produkter som beställningstillverkas, ingen hemma som kan ta emot leverans med mera, kan vi INTE GARANTERA leverans nästa dag. Expressleveranser tar 4-5 dagar, beroende på region. (frakt från Storbritannien)

 

Kommunikation under leverans:

När beställningen skickas ut från vårt lager får du ett e-postmeddelande/sms med besked om att varan/varorna nu är på väg. Meddelandet innehåller spårnings- och kontaktuppgifter.

Du får ett andra e-postmeddelande/sms när produkten/produkterna är klara för leverans från kurirfirmans lager (vanligtvis leveransdagens morgon). Detta meddelande innehåller en beräknad leveranstid så att du kan förbereda dig. Om du inte kan vara hemma för att ta emot leveransen under det angivna tidsfönstret kan du klicka/trycka på en länk i meddelandet för att boka om leveransen till en för dig lämpligare tidpunkt.

Vad händer om man missar leveransen?

Om du missar leveransen lämnar kuriren ett kort och han/hon kommer också att försöka leverera nästföljande dag. Om du missar också det andra leveransförsöket blir du ombedd att hämta varan från en angiven avhämtningsplats. Om de inte hör av dig inom 10 dagar skickas beställningen tillbaka till vårt lager.

Om produkten returneras till vårt lager tas en avgift för ny leverans på 150kr försändelse ut innan varorna åter skickas ut.

 

Leveransrestriktioner:

Vi levererar till hela EU. Vi kan dock inte erbjuda leverans till öar. (Vi levererar också till en rad andra europeiska länder via lokala webbplatser. Se sidfoten på vår webbplats för en uppdaterad lista över våra internationella webbplatser.) Om en beställning görs för leverans till någon av dessa destinationer hör vi av oss för att diskutera möjligheten att istället leverera till någon av våra ordinarie leveransregioner (baseras på postnummer). Om detta inte är möjligt ordnar vi omgående en återbetalning av köpeskillingen.*